Full Service Concept Webshop

Om een goede vertaalslag te maken van een offline naar een online business model zijn verschillende expertises vereist. Klanten overzien vaak niet alle ketenpartners in dit proces en onderschatten regelmatig de diverse aspecten die bij een dergelijk project komen kijken. U wilt voorkomen dat uw ambitieuze online doelstelling eindigt in een desillusie met een hoge kosten en een slecht functionerende webwinkel.

 

 "De expertise van DigiX biedt het resultaat waar ik naar op zoek ben"

 

DigiX heeft meer dan 10 jaar ervaring met web gebaseerde systemen en heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan met Magento, de standaard in webwinkel software. DigiX garandeert een volledige aansluiting op uw wensen middels deze doorgeteste en betrouwbare software. Wij hanteren hiervoor een unieke aanpak die zowel de flexibiliteit en snelheid(performance) van de webwinkel vergroot. De aanpak die DigiX kiest zorgt voor 50 tot 100% snelheidswinst in vergelijking met andere Magento developers. Heeft u reeds een Magento webwinkel, kunt u ons altijd vrijblijvend informeren over de mogelijkheden tot snelheidswinst.

 

De complexiteit van een webwinkel hangt af van het type onderneming en alle bedrijfsprocessen die reeds aanwezig zijn. DigiX maakt onderscheid in de volgende gebieden.

 

  • Software ontwikkeling

  • Vaststellen ketenpartners

  • Storeviews

  • Media (afbeeldingen en video)

  • Betaaloplossingen

  • Logistieke processen

  • Koppeling ERP

  • Gebruikerservaring

  • Social integration

  • Beheer

 

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

 

 

Software ontwikkeling

DigiX ontwikkelt op basis van het Magento Framework. Onze jarenlange ervaring geeft ons de mogelijkheid praktisch elke mogelijke functionaliteit te ontwikkelen. Tevens garanderen wij een optimale performance doordat wij op een unieke wijze de voor en achterkant van de webwinkel los van elkaar ontwikkelen. Om dit te verduidelijken maken we een onderscheid tussen:

 

  1. Frontend (voorkant): Hoe ziet de webshop er voor de klant uit.

  2. Backend (achterkant): Hoe ziet de webshop er voor de beheerder uit.

 

Frontend

Magento kent helaas een zeer beperkte frontend voorziening. Het komt met een standaard layout en vaak wordt er door Magento ontwikkelaars een aantal standaard templates aangeboden die in licentie kunnen worden afgenomen. DigiX kiest ervoor om een unieke layout te ontwerpen waarbij er geen restricties bestaan die doorgaans wel van toepassing zijn op standaard layouts. U kunt hierbij denken aan:

 

  • Productweergave (traditioneel in tabelvorm, of modern en dynamisch)

  • Winkelwagen (aparte pagina of popup na mouseover)

  • One Page Checkout (Vlotte afhandeling van de bestelling of spreiding over diverse pagina's)

  • Fotografie (Meerdere foto's per product, zoom in, 360 graden fotografie, video)

 

Kort gezegd bepaalt u hoe de producten getoond moeten worden en wat de look and feel is en laat u

zich niet binden aan de beperkingen die Magento kent. Doordat wij de frontend loskoppelen van de

Magento software behoudt u alle flexibiliteit en tevens de kracht van de Magento motor aan de backend. Verder bepaalt de frontend het succes van de gebruikerservaring. DigiX zet zich in voor een succesvolle optimalisatie. Lees hierover meer bij gebruikerservaring.

 

Backend

De backend van Magento is standaard voor alle basisfunctionaliteit. Het is een krachtig, veelzijdig en betrouwbaar systeem. Het wordt niet voor niets gebruikt door grote merken als Samsung, Ford, Kipling en KLM. Daarbij is de community editie open source en dus kosteloos te gebruiken. De wensen van klanten zijn zeer divers. Daarom zijn er teveel mogelijkheden om in een standaard pakket te verwerken. De standaard Magento installatie biedt dan ook niet alle mogelijke functionaliteit. Standaard is kort gezegd product en prijsbeheer. Andere functionaliteit hangt af van de klant. Ik zal een aantal voorbeelden geven van extra functionaliteit: Bijv: Klant A wilt live voorraden tonen aan de klant, klant B wil direct vanuit Magento UPS verzendlabels printen, klant C wil met Paypal betalen en klant D met iDeal, klant E wil een directe koppeling met zijn ERP systeem. Er zijn dus legio mogelijkheden. DigiX heeft ervaring met diverse betaaloplossingen, verzendpartijen zoals UPS en FedEX maar ook met ERP systemen als Mamut en Unit4.

 

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

 

 

Vaststellen Ketenpartners

Communicatie is van essentieel belang en kan projecten enorm vertragen en bemoeilijken als dit niet goed wordt gemanaged. Indien wij een opdracht van u krijgen zullen wij gezamenlijk vaststellen welke partijen betrokken zijn bij dit project. En dat zijn er vaak meer dan u denkt. Bijv:

 

  1. Hosting (waar wordt de webshop ondergebracht)

  2. ERP (wordt de orderflow en productinformatie gesynchroniseerd met uw ERP)

  3. Systeembeheerder (op welke systemen wordt de webshop intern beheerd)

  4. Personeel (wie gaat wat beheren in de webshop, denk ook aan voorraadbeheer)

  5. Marketing bureau (zijn er campagnes verbonden aan de webshop, denk ook aan social media en SEO)

  6. Content providers (fotograaf die productfoto's aanlevert)

  7. Bepaalproviders (hoe worden bestellingen afgerekend)

  8. Verzendpartijen (hoe en door wie worden de producten verstuurd)

  9. Etc.

 

Al deze partijen kunnen betrokken zijn en het project zowel positief als negatief beïnvloeden. Het is daarom van groot belang om met alle partners afspraken te maken voordat de werkzaamheden aanvangen. Daarna komen er een aantal evaluatiemomenten waarbij de vorderingen besproken worden. Het is een lineair proces waarbij functionaliteit wordt toegevoegd en wordt besproken.

 

Wij stellen een raamwerk voor van werkzaamheden die door de klant enerzijds en DigiX anderzijds moet worden voltooid. Een webwinkel is een proces dat hand in hand gaat met ontwikkelaar en klant.

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

 

 

Betaaloplossingen

Een groot struikelblok voor elke webshop ondernemer is het kiezen en het correct implementeren van een betalingssysteem. Om problemen zoveel mogelijk te voorkomen werkt DigiX alleen met doorgeteste systemen. DigiX prefereert betrouwbaarheid boven lage transactiekosten. DigiX heeft ervaring met de implementatie van iDeal, Paypal, Klarna maar ook kant en klaar oplossingen zoals Buckaroo en Mollie. Het betaalproces is tamelijk ingewikkeld en afhankelijk van allerlei factoren. Graag lichten wij dat verder toe in een persoonlijk gesprek. Schroom niet om vrijblijvend te informeren naar de mogelijkheden.

 

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

 

 

Social Integration

Een onmisbaar onderdeel van de webshop is tegenwoordig een koppeling met social media. Standaard levert DigiX webshops waarbij producten met afbeelding en omschrijving gedeeld kunnen worden op Twitter en Facebook. We dagen u echter ook uit om social media te combineren met een tool of applicatie die aansluit op uw branche of onderneming. Met de juiste ideeën is veel mogelijk. Hieronder vindt u een aantal voorbeelden van sociale integratie:

 

  • Kortingsacties op basis van aantal likes / followers.

  • Aanbeveling na aankoop.

  • Facebook contests, laat klanten reviews schrijven over een bepaald product. Goede

    reviews worden beloond met korting of gratis product.

  • Exclusieve toegang tot Facebook groups.

  • Betaal sociaal. (biedt een service aan voor de prijs van een tweet)

 

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

 

 

Koppeling ERP

Een webshop klinkt interessant en is tegenwoordig een must voor de gemiddelde retailer om te overleven. Naast de problemen die te maken hebben met marketen van de site (hoe kom ik aan bezoekers) en hoe kan ik mijzelf onderscheiden, stuiten ondernemers vaak ook op problemen die ze op voorhand niet of onvoldoende ingecalculeerd hebben. Een van die problemen is de koppeling met het huidige ERP. Vaak zijn de ERP systemen verouderd en bieden onvoldoende aansluiting. In dat geval dient de volledige administratie overgezet te worden naar een ander ERP systeem dat wel compatibel is. Indien u gebruikt maakt van de grotere pakketten zoals Mamut, Exact of Unit4 kunnen wel degelijk koppelingen ontwikkeld worden. DigiX maakt onderscheid in deze koppeling op de volgende manieren:

 

  1. Product koppeling

  2. Financiële koppeling

  3. Relatie koppeling

  4. Voorraad koppeling

 

DigiX koppelmogelijkheden: Exact Globe, Mamut en Unit4.

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

 

 

Productkoppeling

Indien de producten reeds in het ERP systeem staan kan DigiX deze vaak automatisch in Magento importeren. Indien nodig kunnen deze in Magento worden gedupliceerd om zo andere omschrijvingen en prijzen te koppelen. Producten worden regelmatig gesynchroniseerd zodat nieuwe producten worden toegevoegd en updates plaatsvinden m.b.t prijzen en voorraadstanden.

 

 

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

 

 

Financiële koppeling

DigiX synchroniseert automatisch alle financiële informatie met het ERP systeem. Hierbij inbegrepen zijn productprijzen, kortingen, verzendkosten, transactiekosten en orders. Orders kunnen worden ingeboekt per klant, of op een fictieve klant waarbij klantmanagement in Magento leidend is. Dit heeft een positief effect op de performance van het ERP waardoor webshop rekeninginformatie kan snel worden berekend.

Individuele orders kunnen altijd worden opgevraagd in Magento en eventueel worden geëxporteerd als toelichting op uw webshop rekening binnen het ERP.

 

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

 

 

Relatie koppeling

Er kan sprake zijn dat u met bepaalde relaties verschillende prijsafspraken hanteert. Ook deze prijsafspraken maken onderdeel uit van het synchronistatieproces. Het relatiebestand kan worden geïmporteerd in Magento en worden gekoppeld aan specifieke groepen. (Bijv. Detaillist Korting 10%). Bestaande prijsafpraken die reeds bestaan in het ERP kunnen worden gekoppeld. Het is ook mogelijk om deze prijsafspraken volledig te beheren in Magento.

 

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

 

 

Voorraad koppeling

De voorraad kan gesynchroniseerd worden vanuit het ERP. Voorraadbeheer is zeer divers, en kan complexe vormen aannemen. U kunt besluiten om uw voorraad te blijven beheren vanuit het ERP maar het is ook mogelijk dit te doen vanuit Magento of een externe applicatie indien uw wensen specifiek van aard zijn. Zoals gezegd, voorraadbeheer kan zeer gecompliceerd zijn. Wij zijn benieuwd waarnaar u op zoek bent. Graag informeren wij u vrijblijvend over onze aanpak en oplossingen voor uw specifieke wensen.

 

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

 

 

 

Digix Portfolio Contact